Sankta Lucia

image15

Idag visade estertena på vår skola sitt Luciatåg. Väldigt mysigt och trevligt. Och exakt SÅHÄR uttråkad vad jag på våran multimedialektion, så jag gjorde mitt eget luciatåg. Excellent.
Not.


                         image16

Anna var på stan i onsdags och skulle köpa pepparkaksformar. Hon vill absolut ha en gubb-form och en gumma-form. Men när hon var inne i en affär (vet inte vilken det var) så såg hon att en gubbform kostade 12 kronor, men en gumma bara 10. What the...?
Seriöst, hur många som helst kämpar arslet av sig för att det ska bli jämnställt mellan kvinnor och män i Sverige idag, det är olika löner och så vidare. Så vad fan menas det med att en pepparkaksgumma är värd mindre än en gubbe?
Haha, det är faktiskt lite komiskt...

Kommentarer
Postat av: HUBERT

YES! vad få kommentarer du har! Fint luciatåg tyckte jag iaf:) och kvinnor är faktiskt mindre värda än män, det är vetenskapligt bevisat:O

2007-12-13 @ 22:27:56
Postat av: svar från Cobran

startade ju bloggen i måndags, kanske därav de få kommentarerna...

haha hoppas du är oseriös

2007-12-14 @ 09:20:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0