if you were born in the... 90's?

Har märkt på senare tid att min hörsel har blivit sämre. Säger frasen "Va?" ungefär 150 gånger per dag. Har ju varit på endel konserter -07, men den största boven är nog allt min mp3 som ligger på min kära mobiltelefon. Var jag än går så lyssnar jag på den; om jag går själv på stan, åker buss (vilket blir en hel del) m.m. Dessutom lyssnar jag ju så fort jag kommer hem på datorn.

Så idag när jag skulle gå en sväng själv i Skövde så valde jag helt enkelt att vila öronen från dånet av Mando Diao eller Babyshambles. Ställde in mig på att det skulle bli jobbigt att bara gå omkring i min ensamhet, men fann det faktiskt ganska trevligt att knalla omkring och höra bruset av biltrafiken längre bort på gatorna, eller höra gummit från cyklistens hjul rulla mot de platta kullerstenarna.

Med trötta ögon begav jag mig sedan till körkortsteorin som jag har börjat på varje måndag 17-19. Där sitter man med trötta ögon och smuttar på blaskig automatcappucino för att bli någorlunda pigg, samtidigt som vi tittar på brusig Vhs-film om trafiksäkerhet, förmodligen inspelad i början av 90-talet (sådant ser man ju bara).

Nu blir det plugga av med hisorian. Ska klara det, ska ska SKA!

Wish me luck!

/Johanna

image81

Ska lära mig att spela på min gitarr... snart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0