Ingen ro


Köpt på second hand för en tjuga, men den är nytvättad på bilden och ser därför lite transparent och sorglig ut.

Nu är jag tillbaka från Arvika, nu är det slutfestivalat för i år för min del. De första dagarna var varma, för varma. Man vaknade klockan halv åtta på morgonen av att man kvävdes av värmen, slet upp dragkedjan på tältet och ålade sig ut ur öppningen. Utanför var det inte direkt kyligt heller, kan jag bara tillägga.

Vi såg inte många band alls, vet inte ens om jag vågar säga den låga siffran...

Två.
Två ynka band såg vi på hela festivalen. Och vilka var det då, mån tro? Håkan Hellström och Loop troop rockers. BÅDA HAR JAG SETT NÅGRA GÅNGER INNAN. Seriöst, lol på oss.

Hade tänkt se Kent med, men jag mådde dåligt på fredagsmorgonen, gick omkring och trodde att jag drabbats av en kass bakfylla, men i själva verket så berodde det bultande huvudet och frossningarna (om det nu heter då?) på att jag drabbats av förkylning och feber. Så där låg jag hela eftermiddagen/kvällen i det 85-gradiga och försökte sova, trodde att jag skulle avlida. Men Sara och Matilda kollade till mig regelbundet och en av pojkarna i campet kom in och sjöng lite Håkan-låtar för mig. Dagen efter käkade jag lite ipren och började genast må bättre. Någon sa på kvällen att jag "måste ha ett jäkligt bra inumförsvar". Och om fallet vore så så är det ju inte alls fel.

Kom hem igår kväll, fick reda på att jag skulle upp nästa morgon (idag) och börja min introduktion på jobbet. Så här sitter jag nu, slutkörd. Mamma ville dessutom att jag skulle in till det nya huset och vara hennes smakråd angående tapeter. Det blir roligt det.

Kommentarer
Postat av: Tobias

ahmen, dålig stil. Ni lovade ju att ni skulle följa med till Emmabodafestivalen på bussen hem ju. :(

2008-07-07 @ 18:25:51
URL: http://fiskdammen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0