Hemkomst

Hallå hej hej! Just i detta nu kom jag hem. En sju timmar lång bussresa har jag färdats från Sälen. Det har varit mycket snö och sjukt kul. Jag vet inte ens hur jag ska sammanfatta allt, gör en kort lista:

Vi har:
-bastat
-haft vattenkrig
-haft skumkrig (hade en insident med diskmaskinen)
-hällt vatten på varandra när vi sovit
-kastat snö på philip i duschen
-skrämt Sara och Caroline när de sovit
-åkt stjärtlapp i slalombacken på kvällen(det gick fort, men allt fick avbrytas p.g.a. plogmaskinen som kom stormande emot oss)
-haft slagsmål (helt på skoj, heh)
-varit allmänt flötiga
-totalkvaddat min kamera

-Juste ja, vi åkte lite snowboard också.

Har funderat en hel del den senaste stunden om det eviga hatet (om man nu kan använda ett sådant starkt ord) som finns mellan vissa program. Hah, det finns så många fördomar och så många saker man "stör sig på" hos varandra. Jag vet vad folk säger om oss medianer, att vi lyssnar på konstig musik, är allmänt emo (folk har helt tappat vettet när de berättar vad de förknippar emo med) och har konstiga kläder.

Märkte på bussen hem att vi i media och de i idrott tyckte illa om varandra. Vi ser ju dem som helt besatta sportnördar och de ser oss som freaks. Märker ni att jag använder mig av begreppet "vi och dem"? När blev det så egentligen? I det sammanhanget är det vi och dem, men när det gäller andra program är det "vi på västerhöjd" mot "de på kavelbro". Varför och hur ändras det hatet så drastiskt när det gäller att hålla ihop mot "de andra"?

Blev alldeles för insyltat, orkar inte skriva mer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0