Mando Diao i Lisebergshallen

Så igår såg jag dem. Det var helt klart den bästa spelningen jag varit på med dem någonsin. I början spelade de bara låtar från det nya albumet (no fence, de är jättebra, men jag kan dem inte såvärst mycket och de är ju lite lugnare.) Men framåt kvällen blev det bara bättre och bättre, de spelade precis alla gamla bra låtar man ville höra: The band, Sheepdog, Good morning Herr horst (haha, stavade fel först, tack fabian) , God knows, Long before rock n roll, You cant steel my love, till och med Song for Aberdeen, en låt som jag längtat otroligt mycket efter att få höra live!

Det var helt jäkla underbart, och ljussättningen var snygg. DE var snygga, det var helt klart värt varje öre och min slitna dagen-efter röst.

Ska ej glömma: De spelade Ochrasy, jag kan inte beskriva hur mycket jag njöt av den, här är ett klipp från youtube som någon filmat en bit från mig, dock håller jag på att dö av skratt när man hör en tjej skriker med i falsett! (neeeeej, det var inte jag):








Kommentarer
Postat av: fabian

herr horst ??

2008-03-08 @ 13:21:27
Postat av: rockfrida

dom spelade MR MOON också!!! mycket viktigt.
oo det är min arm o mobil som kommer i vägen för kameran ganska mycket lite då å då!
hahah

2008-03-23 @ 12:40:04
URL: http://www.myspace.com/rockfrida

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0