Sybeskrivning

Nu har jag i flera dagar försökt att tänka ut en bra sybeskrivning på en kjol, men sanningen är, jag vet inte var jag ska börja!

En bra förutsättning är att du har sytt lite innan, med andra ord, minns grunderna från syslöjden. Ett annat tips som är ganska viktigt att följa: sicksacka praktiskt taget allt du klipper ut innan du syr ihop det, så håller det bra.

Kjolen jag gjorde var jätteenkel att göra! Jag klippte ut de två bitarna så stora som jag ville ha dem, bara att jag gjorde den ganska mycket större efterssom jag skulle "skrynkla" ihop allting genom att trä in ett resårband och drog ihop den tills den passade runt midjan. knyt ihop och sy in den.

Vet att jag skriver det krångligt, men det var inte så svårt. Lycka till i alla fall!

Nu ska jag äta potatis med grönsaksbiff. Yummy!

Kommentarer
Postat av: Anna

Du är så kreativ unge! blä för potatisen. men biffen låter god :D

2008-03-25 @ 12:28:31
URL: http://annabenjamin.blogg.se
Postat av: Frida

Najsig kjol.

2008-03-25 @ 17:04:13
URL: http://frodil.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0